NAV előtti ügyfélképviselet

Ügyfeleink az ellenőrzések, illetve egyéb adóhatósági eljárások során kapcsolatba kerülnek az adóhatóság képviselőivel. Célunk az, hogy az adóhatósággal folytatott párbeszéd és az eljárás a vállalkozások számára a legmegfelelőbb módon végződjenek.

Kinek lehet hasznos a NAV előtti ügyfélképviselet?

Egy adott társaságot jellemzően vezető tisztségviselői képviselhetnek különböző eljárásokban, így a NAV előtti adóügyekben is. A cégkivonatban minden esetben egyértelműen szerepel a cégképviselet módja: lehetséges, hogy egy képviseletre jogosult önállóan eljárhat, de gyakran előfordul, hogy több képviselő együttes jóváhagyása szükséges egy adott döntéshez.

Ez a gyakorlatban sokszor nagyon bonyolult engedélyeztetési eljárást jelentene, különösen több ügyvezető együttes aláírási joga esetén, így a legtöbb esetben a cégek (ez igaz a külföldi áfaregisztráltakra is) adóügyeik teljesítésére megbízást adnak nagykorú munkavállalóiknak, illetve ügyvédnek, adótanácsadónak, adószakértőnek, könyvelőnek, könyvvizsgálónak vagy számviteli, könyvviteli, illetve adótanácsadó tevékenység végzésére jogosult gazdasági társaság alkalmazottjának. Így a NAV előtti ügyfélképviselet a legtöbb esetben egy külsős, könyveléssel, adótanácsadással foglalkozó cég állandó megbízását, meghatalmazását jelenti.

Az adótanácsadónak adott meghatalmazás egyszerűsíti az életet a mindenkori belföldi adókötelezettségek teljesítésében, illetve a társaság adójellegű helyzetének áttekintésében, értékelésében. Probléma esetén a meghatalmazott közvetlenül is felveheti a kapcsolatot az illetékes adóhatósági ügyintézővel a NAV telefonos kontaktcenterén keresztül, az ügyféllel történt előzetes egyeztetés után. Ez különösen fontos az áfaregisztrált adóalanyok esetén, ahol a magyarországi gazdasági jelenlét „legészrevehetőbb” jele egy belföldi adószám, és nincs saját munkavállaló, aki magyar nyelven el tudná látni ezeket az adminisztrációs feladatokat.

A NAV előtti ügyfélképviselet az alábbi területeken nyújt ügyfeleink számára megoldást:
  • Állandó meghatalmazás: ezzel a képviseleti jogosultsággal valamennyi ügytípus esetében segítjük ügyfeleinket, és adóellenőrzések során is sikeresen tudjuk érdekeiket képviselni (észrevétel előkészítések).
  • Az adóhatósági határozatokra eseti meghatalmazás alapján megfelelő szakmai alátámasztottsággal és bizonyítással érvelünk a negatív adóhatósági megállapítások ellen.
  • Bevallás-továbbítás ügyfélkapun: a meghatalmazással kijelölt és bejelentett állandó meghatalmazott ügyfélkapus hozzáférésén keresztül továbbíthatja online módon a társaság adóbevallásait és NAV felé benyújtandó egyéb nyomtatványait. A továbbított nyomtatványok adatai később is lekérdezhetőek lesznek az online felületen.
  • Törzsadat- és adófolyószámla-lekérdezés: a meghatalmazott bármikor lekérdezheti a képviselt vállalkozás törzsadatait, NAV felé bejelentett részletes cégadatait, információt kaphat a cég által benyújtandó adóbevallások gyakoriságáról, illetve arról, hogy a vállalkozás megbízható vagy kockázatos adózónak minősül-e az automatikus negyedéves adóhatósági minősítés eredményeképpen.

Lépjen velünk kapcsolatba!

Amennyiben bármilyen kérdése vagy megjegyzése van a WTS Klienttel, illetve szakmai anyagainkkal kapcsolatban, töltse ki rövid kapcsolatfelvételi űrlapunkat és hamarosan keresni fogjuk Önt.