Társadalombiztosítási ügyintézés

A társadalombiztosítási ügyintézés két csoportra osztható: 100 fő feletti és 100 fő alatti munkavállalói létszám esetén felmerülő feladatokra.

Kifizetőhely létrehozása 

A társadalombiztosítási rendszeren belül a törvényben, kormányrendeletben meghatározott szabály szerint a munkáltató köteles kifizetőhelyet létrehozni, amennyiben a foglalkoztatott létszám 6 egymást követő hónapban 100 fő fölött van. Ebben az esetben a cégnél kell, hogy történjen a táppénzzel, a szüléssel és az üzemi balesettel összefüggő készpénzellátások elbírálása, számfejtése és ezeknek a munkabérekkel történő egyidejű kifizetése.

A kifizetőhellyel rendelkező munkáltató a társadalombiztosítási feladatokat saját költségén, szakképzett alkalmazottakkal végzi, az igények jogszerű elbírálásáért és a kifizetett ellátásokért is felelős.

Tehermentesítés az adminisztráció alól 

Ebben nyújt cégünk segítséget és tehermentesíti az Ön cégét a társadalombiztosítási feladatok adminisztrációs teendői alól.

A legfőbb támogatást szakképzett kollégáink végzik, ugyanis alapvető személyi feltétel, hogy a társadalombiztosítási tevékenységet megfelelő szakképzettséggel rendelkező munkatársaink látják el. Az ellátást számfejtő személy, a revizor és az ellátás kifizetője nem lehet ugyanaz az a munkatárs a jogszabály betartása mellett. Munkatársaink naprakész és teljes körű szaktudása garanciát jelent arra, hogy a kifizetőhelyi feladatokat a törvényben leírtak szerint is a legköltséghatékonyabban biztosítsuk az Önök számára. Az egyes munkáltatóknál a tevékenységet a társadalombiztosítási ügyintézők végzik.

A társadalombiztosítási ügyintézés feladatai: 
  • egészségbiztosítási pénzbeli ellátások iránti igények elbírálása, folyósítása, elszámolása
  • baleseti táppénz iránti igények elbírálása, a jogszabályban előírt határidőben történő folyósítása
  • üzemi baleset, valamint foglalkozási megbetegedés elbírálása
  • a kifizetett pénzbeli ellátások és a baleseti táppénz Nemzeti Egészségbiztosítási Alap felé történő elszámolása
  • a kifizetéssel kapcsolatos adatszolgáltatások és statisztikák teljesítése
  • táppénz-hozzájárulás kiszámítása, elszámolása
  • a kifizetett ellátásokról készített nyilvántartások vezetése
  • az ellátások megállapításához, folyósításához szükséges adatok beszerzése
  • adatok szolgáltatása az adatvédelmi szabályok alapján arra jogosult szervek részére
  • statisztikai adatok, határozatok kiadása
Közvetlen kapcsolat az Egészségbiztosítási Alappal 

A legalább 100 fő munkavállalót alkalmazó munkáltató esetén a társadalombiztosítási ügyintézés feladatait a tapasztalt és szakképzett bérszámfejtő kollégáink közvetlenül a Nemzeti Egészségbiztosítási Alappal intézik elektronikus formában.

Az egymással összefüggő szabályokat minden esetben összefüggésükben alkalmazzuk, és a jogszabályok szövegét értelmezve, azokat a bérszámfejtés gyakorlatába ültetjük át. Cégünk a NexonBér bérszámfejtő programot használja, amely rendszeresen karbantartott és folyamatosan frissített szoftver. Munkatársaink nagyfokú gyakorlattal kezelik ezt a rendszert és rendszeresen részt vesznek mind szakmai, mind pedig technikai továbbképzéseken.

Kérdés esetén állunk szíves rendelkezésére:

Balogh Eszter
Partner
Tel: +3618873715
eszter.balogh@wtsklient.hu

Fodor Marianna
Bérszámfejtési igazgató
Tel: +3618873766
marianna.fodor@wtsklient.hu