Az üzleti adminisztráció területén a kulcsszó a folyamatoptimalizálás. A digitalizáció rohamos fejlődésével az ügyfelek igényei is soha nem látott tempóban változnak. Már az üzleti szereplők közötti kapcsolatfelvétel és a kapcsolattartás is jelentősen átalakult, a mindennapi munkavégzés körülményei pedig nem is hasonlítanak az akár 10 évvel ezelőtti körülményekhez. Amelyik üzleti szereplő nem igazodik az új követelményekhez, az egyszerűen lemarad a versenyben. A munkaerőpiac szűkössége is megnehezíti az évek óta egyébként is erőteljesen dráguló munkaerő pótlását. Ráadásul az állami hatóságok, köztük a NAV sok esetben maga gyorsítja fel a fejlődést például az online pénztárgépek, az EKÁER (Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer), vagy az online számla adatszolgáltatás bevezetésével. Mindezen változások hatására a vállalatvezetők előtt egyszerűen nincs más út, mint a minél hatékonyabb digitális rendszerek alkalmazása, az IT / Business Automation körébe tartozó megoldások fejlesztésével.
A Business Automation megoldásokkal, vagyis a meghatározott algoritmus alapján automatizálható illetve legalább részben automatizálható feladatokkal úgy lehet a folyamatoptimalizálás terén előrelépni az üzleti adminisztrációban, hogy azzal a vállalatok értékes munkaerőt takarítanak meg, a hibázás kockázatának csökkentésével megbízhatóbbá teszik a munkavégzést, meg tudnak felelni az egyre szigorúbb hatósági adatbejelentési és adóbevallási követelményeknek, és ezáltal nő a versenyképességük a konkurens vállalatokkal szemben.
A Business Automation segítségével megvalósított folyamatoptimalizálás az üzleti adminisztráció szinte minden területén alkalmazható. Csak néhány példa arra, hogy a digitális megoldások bevetésével hol lehet jelentősen növelni a hatékonyságot:
- iktatás
- számlázás
- adatrögzítés
- HR
- bérszámfejtés
- könyvelés
- riporting
- controlling
- csalásvizsgálat
- adatbejelentések, adóbevallások elkészítése
- adatbejelentések, adóbevallások benyújtása
- NAV feldolgozási üzenetek letöltése, feldolgozása
- EKÁER