Jelentéskészítés

Kiemelten fontosnak érezzük, hogy a vezetői döntések meghozatalához szükséges információkat a kívánt formában ügyfeleink rendelkezésére bocsássuk. Ezért az ügyfeleink többsége esetében a teljes körű könyvelési szolgáltatások elválaszthatatlan részeként a jelentéskészítés feladatát is vállaljuk, megbízóink igényei alapján.

Már a könyvviteli rendszer kialakítása során figyelembe vesszük az elkészítendő jelentések struktúráját, és akár költséghelyes nyilvántartást vagy esetleg alternatív főkönyvi számlaszámokat vezetünk be. Utóbbi esetben az anyavállalati számlatükör és a magyar vállalkozás számlatükre közötti megfeleltetés biztosítva lesz. Igény szerint a könyvelést az anyavállalat által kialakított rendszerben és számlatükör alapján végezzük, amely jelentősen megkönnyíti a konszernjelentések összeállítását. A jelentéskészítés terén komoly tapasztalattal rendelkezünk számos nemzetközi vállalatcsoportnak köszönhetően, a jelentéseket igény szerint IFRS, német számviteli szabályok (HGB), illetve US GAAP szabályok alapján is összeállítjuk. Törekszünk arra, hogy ezt a tapasztalatot ügyfeleink hasznára fordítsuk.

Ügyfeleink működését szükség esetén egyéb adatszolgáltatások, jelentések elkészítésével támogatjuk, legyenek azok akár banki jelentések vagy vevői kintlévőségek. A jelentéskészítés folyamatában könyvelési rendszerünk rugalmasságát és kínált megoldásait igyekszünk maximálisan kihasználni. A könyvelési adatok alapján összeállított jelentéseket az alapadatok ellenőrzése után készítjük el. Az ISO 9001 szabványok szerinti működés keretein belül előzetesen kialakított ellenőrzési listát alkalmazunk a havi és az éves jelentéskészítés során, ezzel biztosítva a könyvelési adatok kontrolláltságát. A cég igényeire szabott jelentéseket tapasztalt munkatársaink állítják össze, ezzel is törekszünk arra, hogy azok információtartalma megbízhatóan valós legyen és a vezetői döntések alapjául szolgálhasson. Munkatársaink idegen nyelven tartják a kapcsolatot a külföldi anyavállalat jelentéskészítésért felelős szervezeti egységeivel, és szigorúan betartjuk a számunkra előírt jelentési határidőket. Időközi jelentéskészítés közben törekszünk a felmerülő kérdéseket tisztázni annak érdekében, hogy az éves zárás összeállítása minél gördülékenyebb legyen.

Igény szerint az elkészített jelentéseket személyes megbeszéléseken is elemezzük, illetve támogatást nyújtunk ügyfeleink részére tervek, előrejelzések elkészítésében. Egyéb speciális esetekben, a felmerülő igények szerinti adatszolgáltatásokat állítunk össze bankok részére, vagy akár hatóságokhoz benyújtandó méltányossági kérelmek részeként. Törekszünk arra, hogy ügyfeleink megismerjék és megértsék a jelentések alapjául szolgáló adatokat és összefüggéseket, ennek érdekében a felmerülő kérdéseket igyekszünk minél részletesebben és gyorsabban megválaszolni.

Lépjen velünk kapcsolatba!

Amennyiben bármilyen kérdése vagy megjegyzése van a WTS Klienttel, illetve szakmai anyagainkkal kapcsolatban, töltse ki rövid kapcsolatfelvételi űrlapunkat és hamarosan keresni fogjuk Önt.