2017. augusztus 24.

NAV ügyfélszolgálat – Hol kapom meg az adózással kapcsolatos megfelelő tájékoztatást?

Adózással kapcsolatos kérdések esetén gyakran felmerül, hogy hová fordulhatunk megbízható tanácsért, tájékoztatásért, hiszen nem lehet mindenki adószakértő. Erre szerencsére a legtöbb esetben nincs is szükség. Általában az interneten próbálunk több-kevesebb sikerrel keresni, de az ott talált válaszok nem mindig megbízhatóak. Sokszor egyszerűbb közvetlenül az adóhatóságnál utánajárni a kérdésnek.

NAV ügyfélszolgálat

NAV ügyfélszolgálat – a nyomtatványok tárhelye

A NAV honlapján számos hasznos, adózással kapcsolatos tájékoztató anyag és információ érhető el, többek között információs füzetek, adózási tájékoztatók, naptár az adózási határidőkről és számos más, a gyakorlati munkát megkönnyítő anyag. Innen tölthetjük le a bevallási nyomtatványokat is. Mindig győződjünk meg róla, hogy az interneten talált tájékoztató a hatályos jogszabályok alapján került-e összeállításra.

A NAV ügyfélszolgálat kapcsolat menüpontjában található elérhetőségeken keresztül adózási kérdéseket telefonon, de akár e-mailben is feltehetünk. Mielőtt azonban az utóbbi lehetőséggel élnénk, érdemes a már megjelent tájékoztatókat átböngészni, legtöbb kérdésünkre ezekben megtaláljuk a választ. Például aktuálisan az iskolakezdés és a munkaerőpiacra újonnan kikerülő munkavállalók kapcsán előtérbe kerülnek az ingatlanok bérbeadásával összefüggő adózási feladatok, adókedvezmények – ezekhez nyújt segítséget és információt az Ingatlanok bérbeadásának, egyéb hasznosításának alapvető szabályai című NAV információs füzet, valamint a Tájékoztató a munkáltató által nyújtható mobilitási célú lakhatási támogatás adómentességére vonatkozó szabályokról. Ezeken túl számos más, a témát érintő cikk is található a NAV honlapon.

Kulcsok, járulékmértékek és multifunkciós naptár

Szintén a NAV ügyfélszolgálat szolgáltatása, az adókulcsokról, járulékmértékekről, a minimálbér és a garantált bérminimum összegéről szóló összefoglaló, mely a  Főlap/Szolgáltatások/Adókulcsok, járulékmértékek menüpont alatt érhető el. A társasági adó viszont valamiért kimaradt innen – a 2017-ben kezdődő üzleti évben a társasági adó mértéke a pozitív adóalap 9%-a.

A főlapon található, az adózási határidőket tartalmazó naptárra kattintva nem csak az adott napon határidős adókötelezettség jelenik meg, hanem a bevalláshoz, adatszolgáltatáshoz szükséges nyomtatvány is letölthető innen.

A NAV ügyfélszolgálat honlapján túl

Nem csak adóbevallással, adóbefizetéssel kapcsolatosan kell határidős kötelezettségeknek eleget tenniük a vállalkozásoknak. Az alábbiakban az aktuális feladatokat, határidőket, illetve az egyes kötelezettségekre vonatkozó információforrásokat soroljuk fel – a teljesség igénye nélkül:

  • Cégkapu-regisztráció
    Határidő: 2017. augusztus 30.
    (A regisztráció menetéről korábbi cikkünkből tájékozódhat.)
  • Helyi adó – előlegek befizetése
    Határidő: 2017. szeptember 15.
    (A helyi adó mértékéről bővebben itt olvashat.)
  • Székhelyszolgáltatást igénybe vevők bejelentése
    Határidő: 2017. szeptember 29.
    (A részletekről korábbi cikkünkben olvashat.)
  • Devizanem áttérés esetében annak előkészítő feladatai
    (A témáról bővebben ezen a linken talál információt.)
  • Leltározással kapcsolatos előkészületek, a leltározás megszervezése
    A 2000. évi C törvény a számvitelről 69. §-ának egyik korábbi módosítása szerint, meghatározott vállalkozások esetében, elegendő „legalább háromévente” leltározni. A jogszabály-módosítást követő második 3 éves periódus idén jár le. Árukészletek esetén, ha a törvényben meghatározott feltételek fennállnak, lehetőség van a leltározást az üzleti év fordulónapját megelőző negyedévben végrehajtani.
    (A leltározással kapcsolatos hatályos jogszabályt ide kattintva érheti el.)
  • Reklámhordozók bérbeadásával kapcsolatos szerződések felülvizsgálata, reklámhordozó esetleges lebontása
    Az 1990. évi C törvény a helyi adókról 11/A. §-a szerint 2018. január 1-jétől adóköteles az önkormányzat illetékességi területén lévő ingatlanon elhelyezett reklámhordozó. Az adó évi mértékének felső határa 12 000 Ft/m2. Ez adott esetben a bérleti díj mértékéhez viszonyítva jelentős összeg lehet (akár meg is haladhatja azt). Érdemes nyomon követni, hogy melyik önkormányzat milyen adómértékkel vezeti be ezt az építményadót.
    (Részleteket a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény módosításában találhat.)
  • Számlázó programok felkészítése az elektronikus úton történő adatszolgáltatásra
    Határidő: 2018. július 1.
    (A témáról ebben a cikkünkben olvashat.)

A felsorolásból is látszik, hogy adózási kérdésekben sokszor a NAV ügyfélszolgálat honlapján kívül, más forrásokból is lehet alaposan tájékozódni, de figyelni kell a forrás hitelességére és megbízhatóságára. A WTS Klient honlapján Ön mindig naprakész és szakmailag is pontos információkat talál.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEINK:

Elektronikus úton történő adatszolgáltatás – Elérhető a számlázó programokkal kapcsolatos jogszabálytervezet!
A devizás áttérés adóvonatkozásai
Módosultak a székhelyszolgáltatás szabályai
Évenként és településenként más lehet az iparűzési adó mértéke
Cégkapu-regisztráció a cégjegyzékben bejegyzett gazdálkodó szervezetek esetében
A külföldi befektetések várható alakulása társasági adókulcs csökkentés után
A társasági adó fizetése, feltöltése

Lépjen velünk kapcsolatba!

Amennyiben bármilyen kérdése vagy megjegyzése van a WTS Klienttel, illetve szakmai anyagainkkal kapcsolatban, töltse ki rövid kapcsolatfelvételi űrlapunkat és hamarosan keresni fogjuk Önt.